Polisi Tahan Pria Hina Putra Mahkota Johor

id Polisi Malaysia

Kuala Lumpur, (Antara Sumbar) - Polisi menahan seorang lelaki di Selangor Malaysia untuk membantu pengusutan kasus penghinaan terhadap Putra Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim dalam sebuah akun facebook.

Kepala Polisi Johor Datuk Wan Ahmad Nujmuddin Mohd mengatakan lelaki berumur 23 tahun yang bekerja sebagai pembantu tukang masak itu, ditahan pada Minggu (29/5) pukul 20.00 waktu setempat, di Taman Intan, Dengkil, Negeri Sembilan.

"Polisi menerima satu laporan terkait pengiriman pesan dalam facebook yang bertujuan menghina dan menyakitkan hati Putra Mahkota," katanya seperti dikutip Harian Kosmo, Senin.

"Pelaku didapati memuat naik pesan itu dalam facebook atas nama Aiden Chew," katanya pula.

Polisi juga memburu seorang individu, Muhd. Salman Zakaria (30), untuk membantu pengusutan kasus penghinaan terhadap institusi Kerajaan Johor, juga melalui laman sosial facebook baru-baru ini.

Salman Zakaria yng juga dikenali sebagai Lemey dan berasal dari Tumpat, Kelantan itu diketahui terakhir bekerja di kantor pos Kubang Kerian Kota Bharu.

"Kami meminta masyarakat yang mempunyai informasi terkait keberadaan dia untuk memberitahu pihak polisi," katanya lagi. (*)